Shoppen in Hurghada en Esmee geniet van MC Donalds

28 augustus 2017 - El Gouna, Egypte

Een beetje later dan gebruikelijk verschijnt dan toch nog eindelijk de reisblog van vandaag. Het was een productieve dag die begon met het ontbijt. Tenminste voor Gert, Mirjam en Danique. Esmee dacht...ik ga lekker uitslapen. Na even zwemmen in de zee gingen we zonnen bij het zwembad. Na de lunch hebben allemaal even onze 'eigen' dingen gedaan.

Tegen 16.00 uur stond de bestelde taxi gereed voor het resort. Onderweg vertelde de chauffeur waar we overal langsreden. We zagen oa. een groot politiebureau en passeerden een legerbasis. De weg tussen El Gouna en Hurgharda ligt vol met kapotte vrachtwagenbanden. De berm ligt vol met afval en puin. De chauffeur vertelde ook dat in Egypte een liter benzine maar drie eurocent kost. Was dat maar zo in Nederland.

Rond 16.45 uur werden we keurig voor de ingang van het grote winkelcentrum Senzo Mall afgezet. Bij de parkeerplaats lag een groot aantal zwerfhonden te slapen in de hitte. Dat was niet leuk om te zien, maar dat zal hier wel normaal zijn.

Als eerste bezochten we de MC Donalds. Esmee vond dat helemaal geweldig. Ze bestelde een menu, bestaande uit een grote kipburger, een grote bak patat en ruim 750 ml cola. In totaal moest ze daarvoor € 3.50 betalen. Vervolgens bezochten we een aantal kledingwinkels en een grote supermarkt. Bij de kassa staan gewoon inpakkers die de boodschappen keurig in plastic tassen stopt. Daar hoef je hier ook niet voor te betalen. Het milieu is hier blijkbaar niet belangrijk. We hebben daarna ook nog even wat gedronken in een bar. Daarvoor moesten we ook diep in de buidel tasten. De rekening bedroeg € 3.50!!!!! Rond 19.15 uur stond de chauffeur weer klaar om ons naar El Gouna te brengen. Voor de 80 gereden kilometers betaal je hier maar 700 Egyptische pond, oftewel nog geen € 35.00. Kan Taxi Luttikhuis een voorbeeld aannemen.

In El Gouna hebben we een hapje gegeten en verder gewinkeld. We zijn net teug in het resort en nemen nog even een afzakkertje.

Voor wat betreft de fotoshoot van gisteren. In totaal hebben we 98 foto's uitgezocht. De één nog mooier dan de andere. Een aantal staan inmiddels in het fotoalbum.

Morgen is onze laatste hele dag op het resort. Woensdagochtend worden we om 11.10 uur opgehaald en naar het vliegveld gebracht. Dus....morgen nog even zwemmen, bijkleuren en verder zien wat de dag ons brengt.

Oh ja....het was wel heel erg stil bij het zwembad. Dat vanwege onze Hardenbergse vrienden die vandaag alweer thuis waren. Na twee weken hadden José en Wil weer zin in andijviestamppot met een gehaktbal. Hopelijk heeft het gesmaakt. De geappte foto van de maaltijd zag er in ieder geval lekker uit.

Tot morgen.

DSC_0295DSC_0255DSC_0222DSC_0219DSC_0236

1. William ten Kate:
    29 augustus 2017
    Mooie verslagen en een heel mooi gezin!! Jullie kunnen trots op jezelf zijn! In 2018 maar eens weer naar Westendorf?
  2. Frank van der Heide:
    Goedemorgen familie Reehuis.
    Leuk om zo'n reisverslag te lezen en een mooie fotoreportage erbij.
    Veel plezier nog in Egypte
  3. Lidy en Bertus Friskes:
    29 augustus 2017
    Mooie verhalen. Geniet nog even voordat jullie weer naar Nederland gaan.
  4. EJ van den Bos:
    29 augustus 2017
    Is er nog veel gekocht, of alleen gekeken.
    Goeie reis terug en tot gauw....