Uitgenodigd voor een bruiloft....

26 augustus 2017 - El Gouna, Egypte

Ja, ja....u lees het goed. Niet de Pfaffs of Andy & Melisa maar de Reehuisjes zijn uitgenodigd voor een bruiloft, Overigens zijn de inmiddels bekende Hollanders José en Wil ook uitgenodigd. Vanavond om 23.30 uur gaan we per luxe touringcar naar het centrum van El Gouna waar Luka en Mena een 'feest' geven ter ere van hun huwelijk. Zowel Luka als Mena maken deel uit van het animatie team. Ze hebben sinds enkele weken een relatie ( lees...ze hebben 1 keer het bed gedeeld) en vonden het de hoogste tijd om die relatie om te zetten in een huwelijk ( hoe dom kun je zijn). Maar goed...het is hun beslissing. Luka heeft ondanks z'n jonge leeftijd van pak hem beet 22 jaar al twee huwelijken op z'n naam staan. Blijkbaar stelt trouwen hier niet zoveel voor. We hebben geen idee wat we er van moeten verwachten, maar dat gaan we meemaken.

Een ander feest vindt vanavond plaats in Roemenië. Onze goede vriendin Ioana Klaver, jawel de lieftallige vrouw van Johan Klaver, viert daar sinds jaren weer met haar familie haar verjaardag. Van Johan heeft ze een paar prachtige schoenen gekregen, blijkt uit de foto die mijn grote vriend Johan mij geappt heeft. Dat komt haar zeer goed van pas. Ze heeft thuis maar 65 paar schoenen in de kast staan.....Maar Ioana....als je dit leest...van harte gefeliciteerd meid. In Nederland drinken we er wel een paar op.

Het is vandaag zaterdag, met andere woorden een rustdag. We hebben lekker uitgeslapen tot 8.30 uur. Daarna zijn wij ( Gert en Mirjam) gaan ontbijten. Danique en Esmee wilden iets langer blijven liggen. In het restaurant waren 'de Hardenbergers' al aanwezig. We besloten om bij hen aan tafel te gaan zitten. Even later kwam Danique ook al ten tonele en schoof aan bij het gezelschap. Esmee hebben we niet gezien. Die had het goed bekeken en ontwaakte later in de ochtend.

Het zwembad was vandaag ons uitzicht. Tegen 16.30 uur zijn we na de kamer gegaan omdat Mirjam, Danique, Esmee en José hadden besloten om met z'n viertjes uit eten te gaan in het centrum van El Gouna. Ze hebben groot gelijk. Wil en ik ( Gert) maken wel gebruik van het aanbod in het restaurant, Dat is helemaal geen straf.....

Morgen lees je het verslag van de bruiloft en het blikken we terug op de terugreis van José en wil. Hun vakantie zit er helaas dan er weer op.