Dolfijntjes gespot en genoten van bijzondere visjes

25 augustus 2017 - El Gouna, Egypte

't Is hier fantasties...zou Ursul de Geer hebben gezegd na zo'n waardevolle belevenis die we vandaag hebben meegemaakt. De jeugd zal wel denken...wie is Ursul de Geer. Hij presenteerde van 1995 tot 2001 op RTL 4 het televisieprogramma 't Is hier fantasties.

De wekker moest vanochtend weer gezet worden. Om 7.15 uur opstaan om vervolgens een half uur later te ontbijten. Op een gegeven moment werd ik ( Gert) wakker van het licht. Wat bleek...Mirjam was al kant en klaar en wilde de meisjes, die een kamer naast ons hebben, wakker maken. Ze had niet in de gaten dat het nog maar 06.20 uur was. De oogjes konden dus nog even gesloten worden.

Danique en Esmee waren keurig op tijd wakker, maar aanspreekbaar is wat anders. Tijdens het ontbijt werden zij ook enigszins wakker. Klokslag 8.30 uur stond de luxe met airco aanwezige touringcar voor het hotel om ons naar een haventje in Hurghada te brengen. Daar lag een supermooie boot op ons te wachten. Eenmaal aan boord kregen we het dagprogramma te horen. Varen...snorkelen...varen....snorkelen.....eten.....varen en nog een keer snorkelen. Na het fantastische lekkere eten werden we geroepen. Er waren dolfijntjes gespot. en inderdaad. na een paar minuten werden we getrakteerd op een mooie show. Wat een geweldig gezicht. Dat maken we in Losser niet mee.

Het snorkelen was een erving op zich. Mirjam en Danique hadden dit enkele dagen geleden ook al gedaan, maar zagen nu echt heel veel meer visjes en koraal. Esmee en ik ook, maar die waren er toen niet bij. Ondertussen heb ik ook ervaren dat koraal erg scherp is. Met m'n knie raakte ik een puntstukje en de gevolgen zijn nog zichtbaar...., maar dat mocht de pret niet drukken.

Omdat er altijd wel iemand iets wil verdienen aan zo'n uitstapje was er een fotograaf aanwezig die zowel beeld- als fotomaterieel had geschoten. Natuurlijk hebben we de 4 DVD's met de beelden besteld om deze nadien thuis op de bank nog eens rustig met een glaasje Hertog Jan Prestige en een roseetje te bekijken. Wat de kinderen dan drinken weet ik niet....waarschijnlijk een Hugo'tje.

Rond de klok van 16.15 uur waren we terug op het resort. Ik dacht dat José en Wil ( het stel uit Hardenberg) ons wel stond op te wachten, maar niets was minder waar. Inmiddels is het rond de klok van 18,00 uur en ze hebben nog steeds niets van zich laten horen. Ze zullen, net zoals ons, wel een dagje rust hebben gehad.

Om 2015 uur komt de fotograaf langs om zijn gage te innen en de digitale foto's af te leveren. Hij heeft ook nog een complete fotosessie gemaakt, nadat wij hadden gezegd de DVD's af te nemen. We zijn benieuwd.

Dat was het even voor vandaag. Ik zou zeggen....veel leesplezier en we zien jullei reacties graag tegemoet.

Groetjes,

De Reehuisjes.

1. Mascha:
    25 augustus 2017
    Het klinkt ook weer fantasties... ik ken Ursul de Geer nog wel hoor.. Dolfijnen spotten is een geweldige ervaring.. en als ik de dvd kom kijken, drink ik cola light;))))
  2. Fons en Petra:
    25 augustus 2017
    Komt er een realty-show van jullie. Het scrip heb je al geschreven en jullie in de hoofdrol en dvd s zijn er al.....ik denk dat je maar eens met John de Mol moet gaan praten. Zeker weten dat de kijkcijfers omhoog vliegen
  3. Johan:
    25 augustus 2017
    Goed bezig familie Reehuis!
  4. Riet Drieze:
    25 augustus 2017
    Wat een prachtige vakantie hebben jullie en zoveel belevenissen,mooi hoor?nog heel veel plezier samen want hoe fijn is dit om dat samen met je kinderen te delen
  5. Naomi:
    26 augustus 2017
    Wat leuk zeg wat julie gedaan hebben zeg! Nog veel plezier.☀️
  6. EJ van den Bos:
    26 augustus 2017
    Super om dat mee te maken, het leven onder water.
    Hellemaal als je voorzien bent vd juiste uitrusting
    We komen graag de dvd bekijken