Dagtrip El Gouna

18 augustus 2017 - El Gouna, Egypte

Vanochtend om 9.00 uur kwam de reisleider ons (Gert en Mirjam) ophalen voor de dagtrip naar El Gouna. Danique en Esmee bleven gewoon op het resort. Allereerst kregen we de planning te horen van de dag. Na deze briefing gingen we per boot varen langs de mooiste plekjes van de stad. Diverse bekende voetballers blijken hier een tweede huis te hebben. We zagen in de haven een aantal leuke jachten liggen. Er stond ook een leuk exemplaar te koop voor 35 miljoen euro. Dat viel net iets buiten ons budget. Er blijkt ook een hotel te zijn waar veel gepensioneerde mensen twee of drie maanden verblijven. Al met al kost dat geen drol. Wie weet doen wij dat later ook wel.

Na de boottocht stapten we in de gereedstaande bus met airco die ons naar de binnenstad van El Gouna bracht. We bezochten de Downtown, oftewel het winkelcentrum. Omdat we slecht 30 minuten de tijd hadden, konden we niet alles zien, maar we hebben afgesproken dat we op zaterdagavond 19 augustus met de meisjes per Tuk Tuk het centrum nogmaals bezoeken.

Helaas viel de bezichtiging van de Moskee uit vanwege werkzaamheden. Wel hebben we een kijkje genomen in een kerk. Maria....je weet wel...die mevrouw die zegt de moeder van Jezus te zijn was ook aanwezig, weliswaar op een stuk karton.

Na dit spektakel kregen we het leven van een familie te zien die in een Oase leefden. Het opperhoofd was 97 jaar. Hij was nog erg sportief....., dus Ron van de Bos.....er is nog hoop dat jij die respectabele leeftijd ook kunt bereiken.

Tegen 15.00 uur waren we terug op het resort. Na een hapje eten hebben we even een uiltje geknapt. Zometeen gaan we weer uit eten. Daarna werk ik de website van TV Oranje even bij.....dat is voor mij ontspanning. Na die tijd zullen we ongetwijfeld weer te vinden zijn bij de poolbar voor het avondprogramma.

Ik zou zeggen....bekijk de nieuw geplaatste foto's maar even....en tot morgen.

1. EJ van den Bos:
    19 augustus 2017
    Geweldig wat een luxe... een heel andere wereld dan wat we zelf gewend zijn.

Ook hier in Indonesië ben ik steeds weer verbaasd hoe iedereen mee werkt van jong tot oud. Op je oude dag werk je door tot je er bij neer valt...

Veel plezier en groeten aan de dames