Naar het Mahmya eiland

20 augustus 2017 - El Gouna, Egypte

We moesten vanochtend de wekker zetten omdat we rond 8.30 uur al opgehaald werden met de bus. Na een rit van 40 minuten stopten wij bij de haven van Hurghada om vervolgens in een boot te stappen. Die bracht ons naar het prachtige eiland in slechts 45 minuten. Het eiland is echt een juweeltje met alles erop en eraan.

Bij de entree kregen we de snorkeluitrusting uitgereikt. Deze konden we ter plekke uitproberen in het lage water. We kregen twee uur 'eigen tijd' om te oefenen, te zonnen of wat dan ook. Omstreeks 13.00 uur mochten we aan boord, echter Gert en Esmee hadden ineens hele erge buikkramp en besloten om niet mee te gaan. Mirjam en Danique hebben de dag van hun leven gehad. In het heldere blauwe water kon je tot wel 15 meter diep kijken en genieten van de kleurrijke visjes en het prachtige koraal. Helaas bleek de batterij van de onderwatercamera ineens leeg te zijn. Dat was erg jammer, maar we hebben nog een herkansing in het verschiet.