Dagje op het resort

21 augustus 2017 - El Gouna, Egypte

Terwijl iedereen in Nederland gewoon aan het werk is heeft de familie Reehuis een rustig dagje achter de boeg. Gelukkig zijn Gert en Esmee weer helemaal de oude. De tabletjes voor de buikkramp hebben z'n werk goed gedaan.

Voor het ontbijt hadden we de badlakens al op de stand bedden gelegd. Dat doen alle Duitsers ook, dus waarom wij niet.....Na het buikje volgegeten te namen Gert en Esmee eerst even een duik in de zee. Het strand liep vol met kleine krabjes en in de zee zagen we een grote school kleine visjes. Na een klein half uur te hebben gezwommen hielden we het voor gezien.

Ondertussen hadden Mirjam en Danique een uitnodiging van Ahmed gekregen om te gaan buikdansen. Esmee besloot ook mee te gaan en de dames hebben zich behoorlijk in het zweet gewerkt. Ook José deed mee. Je zult wel denken...ho the fuck is José, nou dat is de vrouw van Wil. Zij komen uit Hardenberg en zijn naast ons de enigste Nederlanders op dit resort. Het zijn 50 plussers die hier al een aantal jaren op vakantie komen. Zij hebben ons ook al een aantal leuke tips meegegeven en dat is toch wel handig.

Na de lichamelijke inspanning vonden de dames het de hoogste tijd voor een rustpauze onder de parasol. De temperatuur was vandaag slecht 38 graden. Als we de weergoden mogen geloven loopt het kwik de komende dagen op tot 43 graden. Gelukkig waait er een lekker windje. Het voelt daarom niet zo warm. Uiteraard hebben we ook regelmatig een duik genomen in het zwembad.

Tegen 13.30 uur hebben we ons buikje volgegeten tijdens de lunch. Naast brood, soep, macaroni, patat, kip, vis en nog veel meer zochten we onze gereserveerde plek weer op bij het zwembad. Na een middagje zwemmen en zonnen gingen Danique en Esmee naar hun eigen kamer en dronken Gert en Mirjam nog even wat bij de poolbar om vervolgens naar hun kamer te gaan. De kamers liggen overigens naast elkaar.

Morgen stond de dolfijnentrip op het programma, maar vanwege de buikkramp geschiedenis van Gert en Esmee hadden we dat op voorhand afgezegd. Achteraf hadden we wel mee kunnen gaan, maar 'achteraf kijk je een koe in de kont'...We zijn hier nog tot volgende week woensdag. Wellicht maken we die trip volgende week wel een keer.

Na het avondeten gaan we naar de plaza. Daar vindt een buikdansshow plaats. Dus....wat de dames vanochtend hebben geleerd kunnen ze vanavond in de praktijk brengen.

Vandaag zijn er geen foto's gemaakt, dus je moet het maar doen met deze info.

غدا (Tot morgen)

1. Johan:
    21 augustus 2017
    Ja jaaa wat een fijn vakantietje!
    Blijf genieten!
  2. EJ van den Bos:
    22 augustus 2017
    Geweldig.....wat een belevenissen.
    Ben benieuwd naar het home made filmpje ' workshop buikdansen'..
    Fijn dat jullie zoveel ondernemen, en tips van mensen die er bekend zijn is inderdaad erg handig
    Mooi dat Gert en Esmee zijn opgeknapt

Veel plezier , groetjes van ons